Capítol Cent-Un: Ikizikuri

Bueno, pos a petició de Naxo, ací va un altra entrada sobre el món de la cuina japonesa (deu méu, feia una barbaritat que no posava res d’aquest país)

Avui posaré un altra manera de menjar (o més be servir) peix cru, que em pareix una barbaritat que hauria de desaparéixer (al igual que les nostres festes taurines on es mata l’animal). Es diu Ikizikuri

La idea del Ikizikuri (que literalment significa "cuinat viu") és servir un plat de peix que encara es mou i menjar-se’l!! Normalment als restaurants on es serveix aquest tipus de sashimi pots triar a l’animal i te’l cuinen al moment (no solament peix, també pot ser llangosta, polp, gambes, granota -recordem que a japó se les mengen senceres- o lo que siga).

O siga, que la cosa va aixina:

– Tries l’animal
– El trauen de l’aigua
– Li lleven les escates (si en té)
– El tallen
– El presenten al plat espectacularment
– Te’l serveixen immediatament, quan encara mou la boca i les aletes

Horrible!!!

Ací baix teniu un vídeo per si vos fa ilu vore-ho millor (a youtube si busqueu live sashimi n’hi ha uns quants més):

Aquesta entrada ha esta publicada en Coses del Japó. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Capítol Cent-Un: Ikizikuri

  1. Naxo ha dit:

    Q ascoooooo!! q pràctiques més anormals q tenen els "japos". Per a lo evolucionats q estan, tecnologicament parlant, es una decepció vore segons q coses de este pais.
    En fin, a mi el peix q mel fiquen un bon rato al forn o a la sarten, sinó no mel menjo ni de coña!
    No re, sort q ja he dinat, q sino s\’hem lleva hasta la fam!

  2. Marina ha dit:

    tio…per què eres tan mala persona??? Ho vaig vore un dia per la tele i me vaig esgarrifar… domés de l\’explicació me tornen les imatges al meu poc cervell… és com los flashos que me venen de ves en quan del 2girls 1cup… sas que són coses que no hauries de mirar i que les mires, i de les quals t¡arrepentixes tota la vida. Com les pel3licules aquelles que se me va ocurrir vore un dia de fredy kruguer… que encara tinc malsons ara, i fa mes de 10 anys… lo meu és crític i crònic. Pa que vegues que de ves en quan entro akí tb… no sols al super fotolog teu eixe de les fotos tan espectaculars.Au… p.d- pq tots se canvien a mac?

  3. Mashi ha dit:

    El de two girls one cup es una gran obra maestra. Ja feia temps que cap obra d\’art em transmitia tantes emocions com eixe video.. xDI si me passo a mac es perque es bonico i perque n\’estic fins als collons de microsoft i de windows…

  4. Nu... Apfff XD ha dit:

    Tiooooo!!! Que és un esser viu i està sofrint!!! Això és una torura, per si els japos no s\’havien adonat! I mira que jo tampoc no em cosidere una gran defensora dels peixos, precisament (no en menge més que quan m\’obliguen, i no per respectar la seva vida i tenir-los afecte, sino perquè directament no m\’ agraden XD)
     
    … No estic dient que ací siguem millors i que tots els animals que moren ho faigen ràpida i indolorament, però… bé, hi ha que protestar, tan per una cosa com per l\’altra 😉

Deixa un comentari